اهمیت دیجیتال مارکتینگ
نوشته شده توسط : جعفری

ببینید رقبای شما به صورت آنلاین چه می کنند
اگر می خواهید کسب و کارتان موفق باشد، باید به کارهایی که رقبایتان انجام می دهند توجه کنید و از آن بیاموزید. به رقبای خود به‌عنوان کسی که باید شکست دهید، نگاه نکنید، بلکه به عنوان افرادی که می‌توانید از آنها یاد بگیرید نگاه کنید. بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در اصفهان

با نگاه کردن به آنچه که رقبای شما به صورت آنلاین انجام می دهند، ایده ای در مورد اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست به دست خواهید آورد. به احتمال زیاد، مهم نیست که در چه صنعتی هستید، رقبای شما حضور آنلاین خود را ایجاد کرده اند. آنها از چه نوع محتوایی استفاده می کنند، آیا وبلاگی وجود دارد یا به محتوای بصری مانند ویدیوها متکی هستند؟

چگونه با نام تجاری خود ارتباط برقرار می کنید و چه چیزی آن را منحصر به فرد می کند؟ چقدر موفق می شوند مخاطب را جذب کنند؟ و مهمتر از همه، آیا می توانید آن را بهتر انجام دهید؟

یک راه خوب برای اینکه بفهمید رقیب شما چه می کند این است که تحقیق کنید. دریابید که از چه پلتفرم هایی استفاده می کنند، آیا روی کلمات کلیدی خاصی تمرکز می کنند، آیا از اینفلوئنسرها برای هدایت ترافیک استفاده می کنند. خوشبختانه، چند ابزار آنلاین عالی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند:

Semrush – ایده آل برای رتبه بندی کلمات کلیدی و ترافیک کلمات کلیدی
Ahrefs – برای شناسایی لینک‌ترین محتوای رقبا مفید است
Moz – یکی دیگر از پلتفرم های رتبه بندی کلمات کلیدی
BuzzSumo – برای یافتن انواع محتوای محبوب و تأثیرگذاران
Google Alerts – ابزاری برای ردیابی نام هر رقیبی که می خواهید ردیابی کنید
Ubersuggest – ابزاری عالی برای بک لینک و سئو
در دسترس مشتریان خود باشید
همانطور که قبلا ذکر کردیم، کسب و کار شما باید در جایی که مشتریان شما هستند، حضور داشته باشد، آن هم آنلاین. مهم نیست که یک شخص به دنبال چه محصول یا خدماتی است، به احتمال زیاد جستجوی خود را با گوگل آغاز خواهد کرد. اگر حضور آنلاین نداشته باشید، پیدا نمی شوید و نمی توانید رقابت کنید.

اگر حضور آنلاین دارید اما پیدا کردن رقبای شما آسان تر است زیرا در جستجوهای بالاتری هستند، ممکن است باز هم پیدا نشوید. علاوه بر ساخت یک وب سایت، اگر می دانید بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) چیست و چرا اهمیت دارد، می توانید با اولین نامی که یک مشتری بالقوه در جستجوی گوگل پیدا می کند، از رقبای خود پیشی بگیرید.

کلمات کلیدی بسیار مهم هستند. بنابراین مطمئن شوید که بهترین کلمات کلیدی (دم کوتاه) و عبارات کلیدی (دم بلند) را برای کسب و کار خود می دانید. هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی خود، حتما به ابزارهایی مانند Answer the Public یا Google Keyword Planner تکیه کنید.

همچنین باید سوالات ساده‌ای را که مشتریان بالقوه می‌خواهند به آنها پاسخی سریع بدهند، بگنجانید، مانند: ب. محل استقرار فروشگاه شما، ساعات کار و جزئیات مربوط به محصولات یا خدمات شما. با مشاهده وب سایت و وب سایت های رقبا در کنار یکدیگر، مشتریان بالقوه شما می توانند ساعات، قیمت ها، پیشنهادات ویژه و موارد دیگر را با هم مقایسه کنند تا بهترین تصمیم را برای آنها بگیرند.

اجازه دهید مشتریان به سمت شما بیایند

بازاریابی دیجیتال را راهی برای قرار دادن خود در مقابل افرادی که می خواهید جذب کنید، در نظر بگیرید. دامنه کسب و کار شما می تواند بسیار فراتر از موقعیت مکانی شما باشد و مقیاس پذیری به واقعیت تبدیل شود.

با حضور آنلاین، حتی زمانی که شما آنجا نیستید، می توانید به شرکت شما دسترسی پیدا کنید! شما می توانید محیطی ایجاد کنید که مشتریان شما بتوانند شبانه روز با شما تماس بگیرند. بهترین شرکت طراحی سایت در اصفهان

این بدان معناست که مشتریان و مشتریان بالقوه می‌توانند سؤالات خود را ایمیل کنند، خرید کنند و موجودی شما را تنها با چند کلیک مرور کنند. علاوه بر این، مشتریان بالقوه ای که راهی برای مراجعه به شما ندارند، می توانند از طریق یک ویژگی تجارت الکترونیک یا به سادگی از طریق رسانه های اجتماعی با شما تجارت کنند.

مخاطب هدف خود را بشناسید

زیبایی دیجیتال مارکتینگ این است که به شما امکان می دهد با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید. برای ارائه راه حل می توانید با کاربران و مشکلات آنها آشنا شوید. در رسانه‌های اجتماعی یا وبلاگ، می‌توانید یک مکالمه را شروع کنید یا نظرسنجی را برای به دست آوردن بینش انجام دهید. بازخورد، نظرات یا پاسخ های نظرسنجی را جدی بگیرید.

با تعامل با افراد آنلاین، می توانید بفهمید که آنها به دنبال چه چیزی هستند. مشکلات و سوالات آنها چیست؟ چه چیزی آنها را در شب بیدار نگه می دارد؟ از این اطلاعات برای ارائه راه حل در مورد محصول یا خدمات خود استفاده کنید. بازاریابی دیجیتال حدس و گمان را از مشتریان شما حذف می کند و به شما امکان می دهد ارتباطات را شخصی سازی کنید و هدف گذاری مخاطبان را اصلاح کنید.

به این ترتیب با مشتریان خود رابطه برقرار می کنید. شما بیش از یک شرکت، به یک شریک قابل اعتماد تبدیل می شوید. به یاد داشته باشید که مردم تمایل بیشتری به خرید از شرکت ها دارند





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: